1. Korytka są instalowane w wykopie na podstawie betonowej. Grubość podstawy betonowej zależy od obciążenia korytka. Podstawa jest wykonywana z betonu marki B25. Boczne mocowanie korytek wykonywane jest w postaci ukosów od ścianek. Szerokość ukosu zależy od klasy obciążenia.
Grubość podstawy betonowej i szerokość ukosów przedstawiono na schematach montażowych.
2. Wglębienie korytek musi być takie, aby po zamontowaniu najwyższy punkt kraty znajdował się o: 3-5 mm poniżej oznakowania nawierzchni.
3. Montaż należy rozpocząć od instalacji piaskownika w dolnym punkcie trasy.
4. Kanały są łączone połączeniem stykowym, na pióro i wpust. Jako materiału łączeniowego używamy uszczelniacza (010) lub innej masy bitumicznej.
5. W przypadku połączenia korytek pod kątem, korytka i kraty należy rozpiłować i połączyć na styk.
6. W przypadku montażu korytek w nawierzchni asfaltowej, w procesie asfaltowania zalecane jest pokrywanie krat smugą płyt pilśniowych lub innego materiału.
7. Asfaltowanie terenu należy wykonywać po zamontowaniu na korytkach krat.
Zabronione jest wjeżdżanie na korytko bez kraty rozściełaczem do asfaltu, samochodem.
8. Dla każdej nawierzchni należy przewidzieć szwy termiczne - równolegle do systemu drenażowego w odległości: 1,5-2 cm z każdej strony, oraz prostopadle w odległości: 5 m od siebie.
9. Podłączenie korytka do systemu kanalizacji dokonywane jest przez piaskownik za pomocą rury o średnicy 110 lub 160 mm.
10. Podłączenie korytek do systemu kanalizacji bez piaskownika jest dokonywane przez króciec pionowy, który jest zamontowany na dnie korytka.
11. Okresowo jest niezbędne sezonowe oczyszczanie z brudu. W tym celu zdejmowana jest krata z piaskownika i wyjmowane wiadro (088). Częstotliwość oczyszczania zależy od warunków eksploatacji.